Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badanie mocy samochodu terenowego w warunkach eksploatacyjnych

W artykule zaprezentowano podział urządzeń dynamometrycznych nazywanych hamowniami. Jako kryterium podziału uwzględniono mobilność układów pomiarowych oraz przydatność w badaniach pojazdów o różnej konfiguracji konstrukcyjnej układu napędowego. Dokonano także opis systemów pomiarowych stosowanych w badaniach: mocy, momentu obrotowego oraz wyznaczania charakterystyk zewnętrznych silników. Poza opisem urządzeń stacjonarnych przedstawiono mobilne układy pomiarowe realizujące pomiar w sposób pośredni wykorzystując oprogramowanie komputerowe umożliwiające pomiar takich parametrów jak: moc, moment obrotowy, przyśpieszenie, drogę hamowania a także straty energii w układzie napędowym. Ponadto zaprezentowano wyniki badań samochodu terenowego, z wykorzystaniem przenośnej hamowni inercyjnej dynomet DK, realizując pomiar w naturalnych warunkach eksploatacyjnych. Wyniki badań zaprezentowano w formie wykresów mocy i momentu obrotowego w funkcji prędkości obrotowej silnika.
The article presents the breakdown of devices called braking dynamometric. As a criterion in dividing takes into account the mobility of the measurement systems, and the usefulness of research vehicles of different design configuration of the drive. There have been a description of the measurement systems used in the study: power, torque and determination of the characteristics of external motors. In addition to describing stationary equipment presents a mobile measuring systems implementing measure in an indirect way by using computer software to measure parameters such as: power, torque, acceleration, braking and energy losses in the drive system. In addition, the results of testing off-road vehicle, using a portable dynamometer inertia dynomet DK, implementing measure in natural conditions. The results are presented in the form of graphs of power and torque as a function of engine speed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies