Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Emisja związków toksycznych spalin z samochodowego silnika ZS z tulejami cylindrowymi obrabianymi laserowo

Tytuł:
Emisja związków toksycznych spalin z samochodowego silnika ZS z tulejami cylindrowymi obrabianymi laserowo
Autorzy:
Merkisz, J.
Suchecki, A.
Lijewski, P.
Bajerlein, M.
Data publikacji:
2009
Słowa kluczowe:
silnik ZS
emisja związków toksycznych spalin
powierzchnia tulei cylindra
CI engine
exhaust gas emission
treatment cylinder
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono badania dotyczące wpływu powierzchni gładzi cylindra na emisję związków toksycznych spalin silnika ZS. Powierzchnia tulei cylindrów była poddana obróbce laserowej, dzięki czemu uzyskano odpowiednie parametry chropowatości. Badania wykonano na hamowni podwoziowej. Na podstawie uzyskanych wyników stwierdzono, że zaproponowana struktura powierzchni tulei cylindra ma największy wpływ na emisję HC i PM, natomiast nie zaobserwowano istotnych zmian emisji NOx.
The Institute of Combustion Engines and Transport of Poznan University of Technology in collaboration with BOSMAL Automotive R&D Centre has been working on oil consumption in the aspect of toxic compound emissions. The paper comprises a description of both the conventional and laser treatment of the cylinder block. In addition, it presents the results of the research carried out in order to define the influence of the cylinder block laser treatment on the toxic compound emissions. The tests were conducted at test of car of chassis dynamometer. Car was equipped with engine with a cylinder block either conventional- or laser-type. The results of toxic compound emissions were referred to EURO V standards. Additionally, it analyses the influence of the cylinder surface texture and the piston with piston rings on the toxic compound emissions, especially PM and HC. The emission measurements were carried out with the use of AVL devices. Currently, further and more detailed research is being conducted so as to examine thoroughly the correlation between the cylinder block treatment and the emissions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies