Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena stanu technicznego systemów srk w podejmowaniu decyzji eksploatacyjnych

Tytuł:
Ocena stanu technicznego systemów srk w podejmowaniu decyzji eksploatacyjnych
Autorzy:
Moczarski, J.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
bezpieczeństwo ruchu kolejowego
system srk
sieć kolejowa
signaling device
railway safety
exploitation decisions
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Stan techniczny urządzeń srk jest opisywany zbiorem chwilowych wartości cech stanu. Niekorzystna zmiana stanu powoduje powstanie problemu decyzyjnego. Jego rozwiązanie polega na określeniu terminu i zakresu realizacji niezbędnych działań obsługowych. W PKP PLK S.A. obsługiwanie urządzeń srk jest realizowane zgodnie z uproszczoną strategią według resursu. Jest to strategia nieefektywna i kosztowna. Wysokie wymagania dotyczące bezpieczeństwa ruchu kolejowego wskazują na potrzebę zastosowania strategii według stanu. Uwzględnia ona rzeczywiste, kontrolowane i oceniane wartości cech stanu każdego urządzenia. Umożliwia reakcję obsługową adekwatną do istniejących potrzeb, dlatego może być stosowana w eksploatacji urządzeń, które ze względów bezpieczeństwa, technicznych lub ekonomicznych powinny pracować bezawaryjnie. Dla wdrażania nowych, efektywnych strategii eksploatacji systemów srk niezbędna jest umiejętność oceny i klasyfikacji ich stanu technicznego w ujęciu gradacyjnym i decyzyjnym. Duża liczba eksploatowanych urządzeń srk a także znaczna różnorodność problemów, które należy rozwiązać w krótkim czasie wymagają opracowania procedur wspomagających kierownika eksploatacji w podejmowaniu optymalnych decyzji.
Signaling devices technical state is described as the set of instantaneous values of his properties. Adverse change of the technical state gives rise to the problem of decision-making. Its solution involves establish the timing and extent of maintenance work implementation. At PKP PLK S.A. signaling devices maintenance is carried out in accordance with simplified strategy by resource. It is inefficient and costly strategy. High requirements for railway safety is highlighting the need for a strategy by state. It involves real, controlled and estimated every device state properties values. It makes possible maintenance reaction adequate to existing needs, so can be applied in exploitation of devices, which because of safety requires, technical or economical should work failure-free. For implementation of new, effective signaling systems exploitation strategies necessary is the skill of appreciation and classification their technical condition in gradational and decision-making meaning. A large number of exploited signaling devices, as well as a large variety of problems to be solved in the short term need to develop procedures for assisting the head of exploitation in making optimal decisions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies