Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wyzwania wobec przedsiębiorstw wdrażających rozwiązania big data

Tytuł:
Wyzwania wobec przedsiębiorstw wdrażających rozwiązania big data
Autorzy:
Jurczyk-Bunkowska, M.
Wieczorkowski, J.
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
big data
przetwarzanie danych
innowacje
zarządzanie
large data sets
data processing
innovations
management
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł przedstawia zarys koncepcji big data z punktu widzenia wyzwań stojących przed przedsiębiorstwami wdrażającymi takie rozwiązania. Metody big data, wykorzystujące duże zbiory danych historycznych łączonych z bieżącymi informacjami pozyskiwanymi w czasie rzeczywistym, mogą skutecznie wspomagać podejmowanie decyzji zarządczych. Za cel artykułu postawiono wskazanie wyzwań, które stoją przed przedsiębiorstwami wdrażającymi zarządzanie oparte na danych w szczególności w zakresie marketingu, finansów i produkcji. Wyzwania takie podzielono na kilka obszarów: technologiczny, procesów zarządzania, kapitału ludzkiego i regulacji prawnych. W zakresie metod badawczych posłużono się analizą literatury i obowiązujących aktów prawnych, a także obserwacją praktycznej działalności przedsiębiorstw wykorzystujących lub rozważających wykorzystanie rozwiązań big data. Rozważania prowadzone są w kontekście efektywności kosztowej wdrożeń big data, a rozwiązania takie zdaniem autorów mają dla przedsiębiorstw potencjał znaczącego zwrotu z inwestycji. Z analizy wynika wniosek, że istotnymi kosztami wdrożenia tej koncepcji są nie tylko te związane z pokonaniem luki technologicznej, lecz także wydatki wynikające z przezwyciężenia wyzwań natury procesowej, ludzkiej i prawnej.
The article presents an outline of the big data concept from the point of view of challenges faced by enterprises implementing such solutions. Big data methods, using large historical data sets combined with real-time information, can effectively support the decision-making process in the field of management. The aim of the article is to identify challenges facing data management companies, in particular in the areas of marketing, finance and production. These challenges have been divided into several areas: technological, management processes, human capital and legal regulations. The considerations are implemented in the context of the profitability of large data sets implementations, and such solutions, according to the authors, have the potential of a significant return on investment for enterprises.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies