Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie badań eye trackingowych do oceny postrzegania wzrokowego znakowania produktów spożywczych

Tytuł:
Wykorzystanie badań eye trackingowych do oceny postrzegania wzrokowego znakowania produktów spożywczych
Autorzy:
Sielicka-Różyńska, Maria
Brzezińska, Joanna
Data publikacji:
2021
Słowa kluczowe:
eye tracking
okulografia
uwaga wzrokowa
znakowanie
ciastko zbożowe
oculography
visual attention
labeling
cereal cookies
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Warstwa wizualna opakowania produktów spożywczych, czyli zawarte na nim elementy tekstowe i graficzne wywierają znaczny wpływ na podejmowane przez konsumentów decyzje nabywcze. Ustalenie odpowiedniej lokalizacji, rozmiaru oraz barwy informacji stanowiących element znakowania produktów może zapewnić większą uwagę wzrokową na te obszary, a co za tym idzie kształtować zachowania i postawy konsumentów. Z pomocą mogą przyjść badania eye trackingowe (okulograficzne), które opierają się na monitorowaniu ruchów gałek ocznych badanych osób oraz określeniu punktów skupienia wzroku. Celem artykułu jest przedstawienie istoty badań eye trackingowych, wskazanie możliwych form prezentacji pozyskanych w ten sposób danych oraz obszarów zastosowania tej techniki. Ponadto, na przykładzie przeprowadzonych przez Autorki badań okulograficznych opisano procedurę ich przygotowania i realizacji, a następnie przeanalizowano uwagę wzrokową oceniających (n=67) na wybranych elementach opakowań ciastek zbożowych.
The visual design of food packaging, comprising of verbal and graphic elements, shows a significant impact on consumers’ purchasing decisions. Identifying the correct location, size, and color of information that is a part of product label can provide greater visual attention to these areas, and thus shape consumers’ behavior and attitudes. Eye tracking research, which is based on monitoring the eye movements of the respondents and determining the points of eye focus, can be of very helpful. The aim of the article is to present the basics of eye tracking research, to indicate possible forms of presenting obtained data and potential applications of this technique. Moreover, based on the example of the eye-tracking study carried out by the authors, the procedure of their preparation and implementation was described, and then the visual attention of the consumers (n=67) on selected elements of cereal cookies packaging was analyzed.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2021).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies