Tytuł pozycji:
Standardy dobrych praktyk w zarządzaniu kryzysowym w logistyce społecznej
Celem artykułu jest przedstawienie standardów dobrych praktyk, a także złych i dobrych doświadczeń w zarządzaniu kryzysowym. Artykuł przedstawia podstawowe wytyczne dotyczące dobrych praktyk w zakresie zarządzania sytuacjami kryzysowymi oraz powiązania tego obszaru z dziedziną logistyki społecznej. Wykorzystanie doświadczeń biznesowych w obszarze zarządzania sytuacjami kryzysowymi będzie zatem okazją dla sektora publicznego by w sposób najbardziej efektywny przygotować się na przewidywanie tych najbardziej złożonych sytuacji kryzysowych oraz radzenia sobie z ich skutkami. W sytuacji, gdy nie da się ich unikać, pozwoli to stworzyć system, który będzie w stanie zapewnić społeczeństwu bezpieczeństwo, w tym wsparcie po wystąpieniu sytuacji kryzysowej oraz realizację procesów o istotnym znaczeniu dla funkcjonowania wspólnoty mieszkańców.
The aim of the paper is to show crisis management process standards, good practices and also bad and good experiences in range of crisis situations management. The use of business experience in the area of crisis management will therefore provide an opportunity for the public sector to most effectively prepare to foresee (not predict) occurrence of hazards and deal with their consequences. In a situation where they can`t be avoided, it will create a system that will be able to ensure society to be safe and secure. The process approach in crisis management will also provide support during the crisis situations and the implementation of processes which are essential to the functioning of the community.