Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The advantages of using a bleed of air from behind the compressor and supplying it behind the turbine in an aircraft engine

Tytuł:
The advantages of using a bleed of air from behind the compressor and supplying it behind the turbine in an aircraft engine
Autorzy:
Kowalski, Mirosław
Kotlarz, Wojciech
Data publikacji:
2020
Słowa kluczowe:
aviation engine operating parameters
jet engine designs
aviation engine air bleed
parametry eksploatacyjne silnika lotniczego
konstrukcje silników odrzutowych
wpust powietrza silnika lotniczego
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The research paper discusses the advantages of using compressor downstream air partial bleed and supplying it downstream of the turbine, which was applied in a prototype of a “bypass” turbojet engine. The impact of such a solution on the value of achieved basic operating parameters of the engine was described, i.e., unit thrust and unit power consumption. The presented attempt to compare these parameters with the parameters achieved for a turbojet, single flow engine is very important; in the first case without air bleed, and in the second, with air bleed to the environment and with the parameters of a turbojet, turbofan engine with a jet mixer.
W artykule omówiono korzyści wynikające z częściowego upustu powietrza za sprężarką i dostarczania go za turbiną, co zostało zastosowane w prototypie turbinowego silnika odrzutowego typu „bypass”. Opisano wpływ takiego rozwiązania na wartość uzyskiwanych podstawowych parametrów eksploatacyjnych silnika, tj. ciągu jednostkowego i jednostkowego zużycia paliwa. Istotna jest zaprezentowana próba porównania tych parametrów z parametrami uzyskiwanymi dla turbinowego silnika odrzutowego jednoprzepływowego; w pierwszym przypadku bez upustu powietrza, a w drugim z upustem, oraz z parametrami turbinowego silnika odrzutowego dwuprzepływowego z mieszalnikiem strumieni.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies