Tytuł pozycji:
Wpływ zastosowania dwustronnego zwężenia na ulicach dwujezdniowych na poziom hałasu drogowego
Wzrost motoryzacji i tempa życia codziennego przekłada się na problemy komunikacyjne w miastach. Wzrastające tempo życia powoduje, że w miastach na ulicach dwujezdniowych umożliwiających szybkie przemieszczanie się pomiędzy dzielnicami tworzą się zwykle miejsca ze zwiększonym zagrożeniem wypadkowym. W terenie zabudowanym obowiązuje prędkość 50 km/h. Są jednak ulice i ciągi tranzytowe, na których dopuszczona znakami drogowymi jest wyższa prędkość. Ostatnio w Szczecinie na odcinkach dwujezdniowych ulic, na których doszło na przejściach dla pieszych do kilku wypadków drogowych z ofiarami śmiertelnymi, decyzją władz miasta wprowadzono obustronne zwężenie jezdni. Zwężenie obustronne jezdni wykonane jest przed przejściami dla pieszych na obu jezdniach za pomocą trzykrotnego umiejscowienia znaków U-21 wraz z trzema separatorami U-25. Zwężenie każdego z pasów wynosi ok. 0,5-0,6 m, W artykule [1] opisano wyniki przeprowadzonych analiz przy okazji przedstawienia problemu skuteczności zastosowanego zwężenia jezdni na ulicach dwujezdniowych łączących dzielnice miasta na redukcję prędkości. Natomiast niniejszy artykuł poświęcony jest analizie poziomu hałasu drogowego odnotowanego przy zastosowaniu obustronnego zwężenia jezdni.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018).