Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Determinants of green purchase behaviour of university students in South Africa

The unsustainable level of consumption globally is one of the major causes of the environmental challenges that the world currently faces. The purchase of green products is one of the ways to promote environmental sustainability globally. The study examines the determinants of green purchase behaviour of university students in South Africa. The study merges the Value-Attitude-Behaviour (VAB) theory and the Theory of Planned Behaviour (TPB) to develop a new theoretical model to predict GPB. The study uses a quantitative research design, and data is collected from students at two South African universities. The study adopts the Partial Least Square Structural Equation Modelling for data analysis. The findings support the applicability of the merged theories in predicting GPB. Recommendations to improve the GPB of students include the introduction of environmental education as a subject in universities.
Niezrównoważony poziom globalnej konsumpcji jest jedną z głównych przyczyn wyzwań środowiskowych, przed którymi stoi obecnie świat. Zakup ekologicznych produktów jest jednym ze sposobów promowania zrównoważonego rozwoju środowiska na całym świecie. W badaniu przeanalizowano determinanty ekologicznych zachowań zakupowych studentów uniwersytetów w Republice Południowej Afryki. Badanie łączy teorię wartości, postaw i zachowań (VAB) z teorią planowanych zachowań (TPB) w celu opracowania nowego modelu teoretycznego do przewidywania GPB. W badaniu wykorzystano ilościowy projekt badawczy, a dane zebrano od studentów dwóch uniwersytetów w RPA. Do analizy danych przyjęto modelowanie równań strukturalnych metodą najmniejszych kwadratów. Wyniki potwierdzają przydatność połączonych teorii w przewidywaniu GPB. Zalecenia dotyczące poprawy GPB studentów obejmują wprowadzenie edukacji ekologicznej jako przedmiotu na uniwersytetach.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr SONP/SP/546092/2022 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2024).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies