Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The effect of inner catalyst on relative carcinogenic coefficient (RCC) of polyaromatic hydrocarbons (PAHs) emitted from diesel engine

Tytuł:
The effect of inner catalyst on relative carcinogenic coefficient (RCC) of polyaromatic hydrocarbons (PAHs) emitted from diesel engine
Autorzy:
Janicka, A.
Walkowiak, W.
Szczepaniak, W.
Data publikacji:
2009
Słowa kluczowe:
inner catalyst
polyaromatic hydrocarbons
relative carcinogenic coefficients
exhaust toxicity
katalizator wewnętrzny
wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne
względny współczynnik kancerogenności
toksyczność spalin
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents results of analysis of polycyclic aromatic hydrocarbons (PAHs) relative carcinogenic coefficients (RCC) emitted from 1,9 TDI diesel engine with active coating application inside. The catalyst was applied on engine glow plugs surface. Zirconium ceramic was chosen as a coating for catalyst application (also because of its thermo-isolating properties). Because of unstable parameters of compresion-ignition engine work (pressure and temperature differences), PAHs were extracted from two phases: gas phase and solid phase (particle matter - PM). A chromatographic method of polycyclic aromatic hydrocarbons identification and analysis, because of their low level of concentration in exhaust gases, needed to be supported by sample purification and enrichment stages. It has been found that implementation of catalytic coating on engine glow plugs causes decrease of polycyclic aromatic hydrocarbons concentration in exhaust gases, what results in decrease of the sum of relative carcinogenic coefficient of polycyclic aromatic hydrocarbons.
W referacie przedstawiono wyniki badań nad wpływem zastosowania katalizatora wewnetrznego w silniku 1,9 TDI na względny współczynnik kancerogenności wielopierścieniowych weglowodorów aromatycznych (WWA) obecnych w spalinach silnikowych. Katalizator naniesiono na powierzchnię żarników świec silnikowych. Jako nośnik katalizatora zastosowano powłokę wykonaną z ceramiki cyrkonowej, pełniącą jednocześnie rolę lokalnej bariery termicznej. Ze względu na nieustabilizowane warunki procesu spalania silnikowego (skoki ciśnień i temperatur) próby na zawartość WWA w spalinach pobierano dwustopniowo: WWA w fazie gazowej za pomocą rurek z węglem aktywnym, natomiast WWA zaadsorbowane na cząstkach stałych za pomocą sączków. Ze zwgledu na fakt, że związki z grupy WWA występują w spalinach silnikowych na niskich poziomach stężeń, metodyka ich oznaczania ilościowo-jakościowego wymaga zastosowania etapu oczyszczania i wzbogacania próby. W wyniku badań stwierdzono, że obecność katalizatora wewnątrz przestrzeni spalania silnika spowodowała obniżenie zawartości WWA w spalinach, co spowodowało zmniejszenie wartości sumarycznego WWK tych węglowodorów, a więc spadek toksyczności spalin.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies