Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The e-commerce market in conditions of uncertainty – development perspectives. Case study

Tytuł:
The e-commerce market in conditions of uncertainty – development perspectives. Case study
Autorzy:
Żmijowska, Paulina
Data publikacji:
2023
Słowa kluczowe:
e-commerce
management
business management
enterprise
zarządzanie
zarządzanie przedsiębiorstwem
przedsiębiorstwo
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Purpose: The aim of the article is to present the development perspective of the e-commerce market area and courier services, taking into account the time of uncertainty (the prospect of a pandemic), based on selected data from the Pointpack company and secondary data. Design/methodology/approach: The topic includes an analysis (case study) based on the example of Pointpack and data that has been examined by experts, as well as secondary data, a report on the state of the e-commerce market in Poland. Findings: The analysis showed a significant development of the e-commerce market and consumer activity despite the times of uncertainty (pandemic, war). Research limitations/implications: The research has been limited to data obtained from a single source and limited resources (a selected segment of the market and consumers), hence future research can be extended to different levels and theoretical areas. It is important to conduct further research in this area to increase their universality. An interesting comparative study would be an analysis of consumer behavior in the perspective of sending and receiving parcels in selected regions of the country. Practical implications: The described data and case study analyzes may indicate to organizations that the introduction of courier services to points of sale (or service) is today a necessity and a future in acquiring new customers. Social implications: The development of the e-commerce market associated with sending and collecting parcels in stores contributes to the development of CSR attitudes of the organization by reducing carbon dioxide to the environment and building responsible customer attitudes.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr SONP/SP/546092/2022 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2024).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies