Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena infrastruktury rowerowej w Radomiu w świetle badań ankietowych

Tytuł:
Ocena infrastruktury rowerowej w Radomiu w świetle badań ankietowych
Autorzy:
Dębowska-Mróz, M.
Rogowski, A.
Szychta, E.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
rower
infrastruktura rowerowa
badania ankietowe
Radom
bicycle
cycling infrastructure
surveys
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przeanalizowano i porównano wyniki dwóch ankiet dotyczących oceny infrastruktury rowerowej miasta Radomia. Ocena infrastruktury jest wyższa niż przypuszczali autorzy na podstawie doświadczeń własnych. Wysoko ocenione jest bezpieczeństwo na ścieżkach rowerowych. Widać zdecydowaną różnicę w ocenie między kobietami a mężczyznami. Mężczyźni znacznie lepiej oceniają zarówno dostępność, jakość i bezpieczeństwo niż kobiety. Kobiety mają pod tym względem znacznie wyższe wymagania. Różnice w ocenie ujawniają się wyraźnie przy wskazaniu głównych przyczyn wypadków. Kobiety, mieszkanki Radomia, wskazują na nadmierną prędkość. Mężczyźni, mieszkańcy Radomia, wskazują zły stan dróg. Istotne różnice w ocenie obserwuje się między grupą mieszkańców Radomia a respondentami spoza Radomia. Z obu ankiet wynika, że tylko niewielki odsetek aktywnie korzysta z roweru jako środka przemieszczania się. Autorzy wskazali na trudności w porównywaniu ankiet wynikające z różnicy w strukturze respondentów.
The article analyzes and compares the results of two questionnaires for the assessment of cycling infrastructure of the city of Radom. Rating of infrastructure is higher than assumed on the basis of the authors' own experience. Highly rated the safety of bike lanes. You can see the vast difference in the assessment between women and men. Men much better evaluate the availability, quality and safety than women. Women’s have in this respect much higher requirements. Differences revealed in evaluation clearly set in at indication the main causes of road accidents. Women, residents of Radom, point to excessive speed. Men, residents of Radom, indicate bad roads. Significant differences in the assessment observed between the group of residents of Radom and non-Radom's respondents. Both of surveys show that only a small percentage persons are using the bicycle as a means transport. The authors pointed to the difficulty in comparing surveys due to the difference in the structure of respondents.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies