Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Corporate core values and professional values of Generation Y from the perspective of the effectiveness of ethics programs

Tytuł:
Corporate core values and professional values of Generation Y from the perspective of the effectiveness of ethics programs
Autorzy:
Stankiewicz, J.
Łychmus, P.
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
corporate core values
value catalog
ethics program
Generation Y
Generation X
wartości firmy
katalog wartości
programy etyczne
pokolenie Y
pokolenie X
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In order for a business activity to be ethical, one needs ethical employees. Nevertheless, the ongoing generational change leads to the situation in which the values and the resulting standards of ethical behavior that have been thus far embraced in the workplace may no longer be unacceptable or respected by young people that enter the labor market. The article sets out to answer the following questions: what place do core values occupy in ethics programs of businesses; is there any relationship between them and the professional values of employees; why take into account individual preferences of organization members in terms of value when developing the agenda of corporate values. An important point of the discussion has become the values shared by those entering the labor market (the so-called Generation Y, or millennials) and the differences in this regard between them and the employees who have been pursuing their professional careers for years now (Generation X).
Chcąc prowadzić etyczny biznes, trzeba mieć etycznych pracowników. Jednak zachodzące zmiany pokoleniowe sprawiają, że dotychczas uznawane wartości w miejscu pracy i wynikające z nich normy etycznego postępowania mogą być nieakceptowane i nierespektowane przez młode osoby, wkraczające na rynek pracy. Celem artykułu jest odpowiedź na pytania: jakie miejsce zajmują kluczowe (firmowe) wartości w programach etycznych przedsiębiorstw, czy jest związek między nimi a wartościami zawodowymi pracowników, dlaczego warto uwzględniać indywidualne preferencje członków organizacji w zakresie wartości podczas opracowywania katalogu wartości firmowych. Istotnym punktem rozważań stały się uznawane wartości osób wchodzących na rynek pracy (tzw. pokolenie Y) oraz różnice w tym względzie między nimi a pracownikami od lat realizującymi swoje kariery zawodowe (pokolenie X).
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies