Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Optimization of gear-mesh single-stage gearbox for regional trains by FEM

Tytuł:
Optimization of gear-mesh single-stage gearbox for regional trains by FEM
Autorzy:
Petr, K.
Dynybyl, V.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
gear-mesh
FEM
contact pressure
modifications
gear
gearbox
przypór zazębienia
MES
ciśnienie stykowe
koło zębate
przekładnia
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
This article describes the methodology, calculations and results of gear-mesh optimization by finite element method for single-stage gearbox – type AGV-250. Gearbox is meant for regional trains. Results of the calculations are used for examination of changes in the gear-mesh of the tooth flank under load, particularly in term of improved uniform load distribution through a width of the tooth. The aim of the methodology is to design optimized tooth profile with application of longitudinal, transverse and angular modifications of tooth flank on the basis of analysis of calculation model by FEM. The article compares several variants of modifications according to distribution of contact pressure (stress).
Artykuł opisuje metodykę, obliczenia oraz rezultaty optymalizacji przyporu zazębienia za pomocą metody elementów skończonych dla przekładni jednostopniowej – typ AGV-250. Przekładnia ta jest przeznaczona dla pociągów podmiejskich. Wyniki obliczeń deformacji elementów przekładni zostały zastosowane podczas modyfikacji boku zębów, aby osiągnąć lepszy przypór zazębienia. Uzyskano to z wykorzystaniem optymalizacji rozłożenia nacisków stykowych na szerokości i wysokości zęba. Celem metodyki jest zaproponowanie optymalnego kształtu powierzchni zęba za pomocą modyfikacji podłużnej, poprzecznej lub kątowej zgodnie z obliczeniami MES. W artykule porównano kilka wariantów modyfikacji, opierając się na rozłożeniu ciśnienia stykowego na powierzchni zęba.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies