Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Influence of the new investment task implementation on the certificated control-command and signalling subsystem

Tytuł:
Influence of the new investment task implementation on the certificated control-command and signalling subsystem
Autorzy:
Gradowski, Paweł
Kycko, Magdalena
Data publikacji:
2020
Słowa kluczowe:
certification
control command subsystem
signalling subsystem
authorization
certyfikacja
podsystem sterowanie
zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
In the era of dynamic development of rail transport caused by the implementation of many railway projects, some problems related to the implementation of railway investments are beginning to be noticed, which refer to obtaining a permit for placing in service of structural subsystems. Most of the investments are co-financed from EU funds, and their main goal is to increase speed on railway lines with the same or improved safety level. In addition to the modernization of railway lines with accompanying infrastructure, devices, and power grids or railway traffic control devices, railway lines are equipped with trackside ERTMS/ETCS systems (European Rail Traffic Management System/European Train Control System). All modernized railway lines are subject to a certification process following European and national law. Concerning lines equipped with ERTMS/ETCS systems, which have already been certificated and accepted to operation, some actions are taken to improve the operational performance of the railway infrastructure. For this reason, it is necessary to assess the impact of investments on ERTMS ETCS systems already installed, which have avalid EC verification certificate and have received or expect an authorization for placing in servic issued by the Office of Rail Transport. The article presents selected railway investments introducing changes in already authorized control-command and signalling subsystem whose impact was analysed, referring to the change of safety level
W dobie dynamicznego rozwoju transportu kolejowego spowodowanego realizacją wielu inwestycji kolejowych zauważa się pewne problemy z realizacją inwestycji kolejowych, jak i problemy z uzyskaniem dopuszczenia do eksploatacji podsystemów strukturalnych. Większość realizowanych inwestycji jest finansowana z środków unijnych, a ich głównym zadaniem jest zwiększenie prędkości na liniach kolejowych przy utrzymaniu jak największego poziomu bezpieczeństwa. Oprócz modernizacji linii kolejowych z infrastrukturą towarzyszącą, urządzeń i sieci elektroenergetycznych czy urządzeń sterowania ruchem kolejowym, linie kolejowe wyposażane są w urządzania przytorowe systemu ERTMS/ETCS. Wszystkie modernizowane linie kolejowe zgodnie z prawem europejskim jak i krajowym podlegają procesowi certyfikacji. W stosunku do linii wyposażonych w systemy ERTMS/ETCS, które zostały już scertyfikowane jak i dopuszczone do eksploatacji, podejmowane są działania mające na celu polepszenie parametrów eksploatacyjnych infrastruktury kolejowej. Z tego też względu konieczna staje się ocena wpływu realizowanych inwestycji na zabudowane już urządzenia systemu ERTMS/ETCS, które posiadają ważny certyfikat weryfikacji WE oraz dopuszczenie do eksploatacji wydane przez Prezesa UTK.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2020).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies