Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Factors influencing the intended adoption of digital transformation: a South African case study

Organisations worldwide are facing a market pressures which are forcing them to undertake digital transformation projects or initiatives. This research study set out to explore this in more depth, asking questions about the intention of South African (SA) retail organisations to adopt digital transformation and probing into the understanding and perception of digital transformation itself, as well as future intended use cases for available digital technologies. A case study approach was deemed to be an appropriate strategy given the paucity of existing academic research on the topic. Participants in the study had a good understanding of digital transformation and digital technologies, but perceptions were mixed. The most prominent digital transformation initiatives in the SA retail industry were the adoption of cloud technologies and data analytics. The factors identified in this study, using the Technology, Organisational, and Environmental (TOE) framework, can assist retailers in their decision-making process concerning digital transformation adoption.
1. Track 4: Information Systems and Technologies
2. Technical Session: 17th Conference on Advanced Information Technologies for Management
3. Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2020).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies