Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie zasady podwójnego Pareto i zasady SMART do wyznaczenia celów w zakresie doskonalenia jakości usług firmy z branży odzieżowej – studium przypadku

Tytuł:
Wykorzystanie zasady podwójnego Pareto i zasady SMART do wyznaczenia celów w zakresie doskonalenia jakości usług firmy z branży odzieżowej – studium przypadku
Autorzy:
Otręba, Marcelina
Knop, Krzysztof
Data publikacji:
2019
Słowa kluczowe:
cele
cele jakościowe
zasada podwójnego Pareto
zasada SMART
jakość usług
objectives
quality objectives
SMART rule
service quality
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule zajęto się problematyką wyznaczania celów. Przedstawiono case-study z wykorzystania zasady podwójnego Pareto i zasady SMART dla wyboru i definiowania celów w zakresie poprawy jakości usług w odniesieniu do firmy z branży odzieżowej. W pierwszej kolejności przedstawiono definicję celu, powiązanie celów z intencją, zadaniami, strategią organizacji, z koncepcją zarządzania przez cele. Przedstawiono pod względem teoretycznym dwie zasady, tj. zasadę podwójnego Pareto i zasadę SMART w zakresie wyboru celów i ich prawidłowego formułowania. W części praktycznej przedstawiono wykorzystanie tych zasad w firmie z branży odzieżowej. Zidentyfikowano problemy związane z jakością badanej firmy w oparciu o opinie jej klientów zebrane w Internecie. Dokonano identyfikacji najważniejszych celów, z jakimi firma powinna się zmierzyć, aby podnieść jakość sprzedawanych produktów i świadczonych usług. Dokonano selekcji tych celów wykorzystując zasadę podwójnego Pareto. Doprecyzowano te cele wykorzystując zasadę SMART. Najważniejszy cel do realizacji dla badanej firmy to poprawa jakości ubrań. Wykazano, że aby zrealizować te cele firma będzie musiała w szczególności skupić się na zmianie strategii cenowej i zakupowej.
The article deals with the problem of setting goals. A case-study on the use of the Pareto double rule and the SMART principle for the selection and defining of goals in terms of improving the quality of services in relation to a clothing company was presented. In the first place, the definition of the goal, linking objectives with intention, tasks, organization strategy, with the concept of management by objectives was presented. Theoretically, two principles have been presented, i.e. the dual Pareto principle and the SMART principle, for the selection of objectives and their correct formulation. The practical part presents the use of these principles in a clothing industry company. Problems related to the quality of the company being researched based on the opinions of its clients collected on the Internet have been identified. The identification of the most important goals the company should face in order to improve the quality of products sold and services provided was identified. These goals were selected using the Pareto double rule. These goals have been clarified using the SMART principle. The most important goal for the company being tested is to improve the quality of clothes. It has been shown that in order to achieve these goals, the company will have to focus in particular on changing the pricing and purchasing strategy.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2019).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies