Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategic Attitudes in the Global Textiles Market : the Case of a South European Cluster

Tytuł:
Strategic Attitudes in the Global Textiles Market : the Case of a South European Cluster
Autorzy:
Llach, J.
Marqučs, P.
Valls, J.
Data publikacji:
2006
Słowa kluczowe:
textiles
strategic types
innovation
SME
tkaniny
typy strategiczne
innowacja
MŚP
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In recent years, the textile and clothing (T/C) industry in the EU has suffered difficult times, with declines in production and employment and an increase in the trade deficit. The case of Spain, the fifth biggest producer in the EU-15, is no exception. In spite of Spain having lower costs than most of its EU partners, the globalisation of the T/C industry and the liberalisation of the sector brought about by the GATT 1994 agreement have caused important restructuring in the sector, with the critical effects of downsizing and reallocation (delocalisation) of production. Within such a framework, innovation and R&D are seen as the key issues for competitiveness. We aim to analyse a particular cluster of T/C producers in the province of Girona, in the north-east of Spain. We look at the strategic similarity of the firms in the study and, in particular, whether they have used different innovation profiles. We argue that different strategic attitudes and innovation profiles entail different prospects for future survival. Qualitative and quantitative data were gathered via structured interviews with the top-level management team of each firm. The results show that the subsector in which any given firm compete influences its strategic and technological positioning.
Przemysł tekstylno-odzieżowy jest jednym z najważniejszych przemysłów w Europie i na świecie. W ciągu ostatnich piętnastu lat miały miejsce liczne relokacje i zdolności produkcyjne zostały przeniesione w inne miejsca. Unia Europejska jest największym na świecie rynkiem produktów tekstylno-odzieżowych. Recesja, która wywiera wpływ na ten sektor, daje w rezultacie oddźwięk dążenia do zachowania wcześniej ustanowionych pozycji. W pracy zasugerowano utrzymanie w eksploatacji i zastosowanie nowych, bardziej kompleksowych maszyn, sprzętu, ‘robotów szyjących’ oraz jednostek funkcjonalnych w średnio-rozwiniętych obszarach przemysłowych. Autorzy podkreślają znaczenie i zastosowanie inteligentnych systemów, jako podstawę polepszenia pozycji przedsiębiorstw w obrębie europejskiego przemysłu tekstylnego. W pracy przedstawiono przykłady przedsięwzięć z zastosowaniem nowoczesnych technik odzieżowych w Bośni i Hercegowinie oraz w Chorwacji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies