Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Study of noise originating from selected bridge expansion joints

Tytuł:
Study of noise originating from selected bridge expansion joints
Autorzy:
Bohatkiewicz, Janusz
Jukowski, Michał
Dębiński, Marcin
Hałucha, Maciej
Data publikacji:
2019
Słowa kluczowe:
impulse noise
bridge expansion joints
equivalent sound level
hałas impulsowy
dylatacje mostowe
równoważny poziom dźwięku
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Road noise constitutes one of the most adverse impacts of road traffic on the environment. Noise that is particularly annoying for local inhabitants is recorded in the vicinity of engineering structures where various types of expansion joints are used [1–3]. There are currently many road connections being built in Poland, including a total of almost ten thousand expansion joints. The authors of this article attempt to determine the noise differences of several of the most commonly used expansion joints – single-, double-, and multimodule, block and finger expansion joint described as one of the most advantageous from the acoustic point of view. This study also attempts to determine the impact of expansion joint types on the noise level in comparison to the road section not equipped with these devices, which was adopted as the base noise level.
Jednym z najbardziej niekorzystnych oddziaływań ruchu drogowego na otoczenie jest hałas drogowy. Szczególnie dokuczliwy dla mieszkańców hałas notowany jest w pobliżu obiektów inżynierskich, gdzie stosowane są różnego rodzaju dylatacje [1–3]. Obecnie w Polsce wybudowano wiele połączeń drogowych, w ciągu których znajduje się prawie dziesięć tysięcy urządzeń dylatacyjnych. Autorzy artykułu podjęli próbę określenia różnic hałaśliwości dla kilku najczęściej stosowanych dylatacji – szczelnej jedno-, dwu- i wielomodułowej, blokowej oraz określanej jako jednej z najkorzystniejszej z punktu widzenia akustycznego – dylatacji palczastej. W badaniach podjęto również próbę określenia wpływu typów dylatacji na poziom hałasu w porównaniu z odcinkiem drogi niewyposażonym w te urządzenia, który został przyjęty jako bazowy poziom hałasu.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2019).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies