Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Geometry-Aware Keypoint Network: accurate prediction of point features in challenging scenario

Tytuł:
Geometry-Aware Keypoint Network: accurate prediction of point features in challenging scenario
Autorzy:
Nowak, Tomasz
Skrzypczyński, Piotr
Data publikacji:
2022
Słowa kluczowe:
geometry
uncertainty
pose estimation
urban area
lighting
computer architecture
charging station
geometria
niepewność
obszar miejski
oświetlenie
stacja ładowania
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this paper, we consider a challenging scenario of localising a camera with respect to a charging station for electric buses. In this application, we face a number of problems, including a substantial scale change as the bus approaches the station, and the need to detect keypoints on a weakly textured object in a wide range of lighting and weather conditions. Therefore, we use a deep convolutional neural network to detect the features, while retaining a conventional procedure for pose estimation with 2D-to-3D associations. We leverage here the backbone of HRNet, a state-of-the-art network used for detection of feature points in human pose recognition, and we further improve the solution adding constraints that stem from the known scene geometry. We incorporate the reprojection-based geometric priors in a novel loss function for HRNet training and use the object geometry to construct sanity checks in post-processing. Moreover, we demonstrate that our Geometry-Aware Keypoint Network yields feasible estimates of the geometric uncertainty of point features. The proposed architecture and solutions are tested on a large dataset of images and trajectories collected with a real city bus and charging station under varying environmental conditions.
1. This work is partially under the project “Advanced driver assistance system (ADAS) for precision maneuvers with single-body and articulated urban buses”, co-financed within the Smart Growth Operational Programme 2014-2020 (POIR.04.01.02-00-0081/17-01). P. Skrzypczyński is supported by TAILOR, a project funded by EU Horizon 2020 under GA No. 952215. T. Nowak is supported by PUT internal grant 0214/SBAD/0235.
2. Track 3: 4th International Workshop on Artificial Intelligence in Machine Vision and Graphics
3. Opracowanie rekordu ze środków MEiN, umowa nr SONP/SP/546092/2022 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2022-2023).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies