Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Estimation of route speed parameters designed for electric buses

Tytuł:
Estimation of route speed parameters designed for electric buses
Autorzy:
Czapla, Zbigniew
Data publikacji:
2023
Słowa kluczowe:
bus route sections
electric buses
GPS data
speed parameters
autobusy elektryczne
dane GPS
odcinki linii autobusowej
parametry szybkościowe
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents a method for the estimation of speed parameters on urban bus routes designed for the use of electric buses. The considered bus route is divided into stopping and running sections. The bus stops are the stopping sections. The running sections connect two neighbouring bus stops. A bus equipped with the GPS receiver moves along the urban bus route at a variable speed. The GPS receiver records at a constant frequency location data that include current bus position and the measurement time. The location data enable the estimation of the time of varying speeds for the running sections and the stop time for the stopping sections. The speed parameters for the sections involve the specification of time periods assigned to the defined speed ranges. Measurement data were recorded on the selected bus route in off-pick and pick hours. The results obtained allow estimation of speed parameters for individual sections and by aggregation for the entire bus route considered. The speed parameters of the bus route correspond to the energy consumption of electric buses and can be applied to determine the properties of the urban bus routes on which electric buses are introduced.
W artykule przedstawiono metodę określania parametrów szybkościowych na miejskich liniach autobusowych, na których wykorzystywane są autobusy elektryczne. Rozpatrywana linia autobusowa jest podzielona na odcinki postoju i jazdy. Przystanki autobusowe są odcinkami postoju. Odcinki jazdy łączą dwa sąsiednie przystanki autobusowe. Autobus wyposażony w odbiornik GPS przemieszcza się po linii autobusowej ze zmienną szybkością. Odbiornik GPS rejestruje ze stałą częstotliwością dane lokalizacyjne zawierające bieżącą pozycję i czas pomiaru. Dane lokalizacyjne umożliwiają określenie parametrów szybkościowych na odcinkach jazdy i czas postoju na odcinkach postoju. Parametry szybkościowe odcinków obejmują specyfikację okresów czasu przyporządkowanych do zdefiniowanych przedziałów szybkości. Dane pomiarowe zostały zarejestrowane na wybranej linii autobusowej poza godzinami szczytu i w godzinach szczytu. Otrzymane wyniki pozwalają na określenie parametrów szybkościowych dla pojedynczych odcinków oraz, przez agregację, dla całej rozpatrywanej linii autobusowej. Parametry szybkościowe linii autobusowej związane są ze zużyciem energii przez autobusy elektryczne i mogą być stosowane do wyznaczania właściwości miejskich linii autobusowych, na których wprowadzane są autobusy elektryczne.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies