Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena możliwości zwiększenia wiarygodności i końcowych wyników testu EUSAMA

Tytuł:
Ocena możliwości zwiększenia wiarygodności i końcowych wyników testu EUSAMA
Autorzy:
Zdanowicz, P.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
tarcie w zawieszeniu
amortyzator
test amortyzatorów
diagnozowanie amortyzatorów
metoda EUSAMA
model „ćwiartki” pojazdu
friction in suspension
shock absorber
shock absorber test
"quarter-car" model
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł dotyczy diagnozowania amortyzatorów metodą EUSAMA, ze szczególnym uwzględnieniem sił tarcia w zawieszeniu pojazdu. Przedstawione są tutaj wyniki pomiarów tego rodzaju oporów w dwunastu samochodach osobowych. Zasadniczy fragment pracy poświęcony jest symulacjom komputerowym testu EUSAMA z wykorzystaniem nieliniowego modelu "ćwiartki" pojazdu. Omówiona jest struktura ogólna tego oryginalnego odwzorowania oraz jego formalny opis. Obliczenia numeryczne poprzedza udana weryfikacja eksperymentalna autorskiego modelu. Ocena metody EUSAMA dokonywana jest przede wszystkim na podstawie badań symulacyjnych. Analizowane są końcowe wyniki prób przy zmianach tłumienia wiskotycznego oraz tarcia suchego w zawieszeniu samochodu. Rezultaty badań symulacyjnych poddane są także częściowej weryfikacji eksperymentalnej, która i w tym przypadku wypada pozytywnie. Końcowy fragment artykułu ma aspekt praktyczny i zawiera propozycję korekcji wyniku próby EUSAMA ze względu na zakłócający wpływ tarcia suchego w zawieszeniu samochodu.
The article focuses on diagnosing the shock absorbers using the EUSAMA method, with a particular emphasis on the friction forces in the vehicle suspension. The measurement results of such resistances in twelve passenger cars are shown here. The main fragment of the paper is devoted to the computer simulation of EUSAMA test using non-linear “quarter-car” model. Overall structure of the original model and the formal description are discussed. The numerical computations are preceded by a successful experimental verification of the author’s model. The EUSAMA method assessment is made primarily on the basis of simulation studies. Final results of tests in view of the changing viscous damping and dry friction in the car suspension are analysed. The simulation tests results are also subject to partial experimental verification which also in this case has a favourable outcome. The final part of this dissertation has a practical aspect and contains a proposal to correct the EUSAMA test result due to the distorting effects of dry friction in the car suspension.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies