Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wiercenia poszukiwawcze w Polsce - studium biurokracji

Organy administracji geologicznej zajmują się m.in. regulowaniem działalności inwestorów polegającej na poszukiwaniu i rozpoznawaniu złóż kopalin. W praktyce, działania te obejmują wyznaczanie terminów obligatoryjnego rozpoczęcia prac wiertniczych od momentu uzyskania koncesji, a także innych, takich jak czas trwania wiercenia, lub czas wykonania rekultywacji, gdzie udział mają również organy samorządowe. W artykule skonfrontowano wyznaczony przez organ koncesyjny termin wykonywania robót wiertniczych z realnym procesem uzyskania zgód potrzebnych do rozpoczęcia robót wiertniczych. Przedstawione procesy i ich rozwlekłość pokazują absurdalność niektórych wymogów obowiązujących w tej materii inwestorów i wykonawców wierceń. Dla obrazowego przedstawienia problemu posłużono się studium przypadku, wykorzystującym przykład jednego otworu wykonywanego w ramach koncesji na poszukiwanie i rozpoznawanie złoża rud miedzi i srebra w obszarze „Nowa Sól”. W artykule skonfrontowano terminy i przepisy KPA oraz cały szereg prac koniecznych do realizacji, a także decyzji, opinii i zgód niezbędnych do uzyskania w celu pomyślnego przeprowadzenia całego procesu wiercenia od wyznaczenia lokalizacji do zatwierdzenia zakończenia rekultywacji gruntów.
The duties of geological administration authorities include, e.g. the regulation of investor’s activities involving the prospecting and exploration of ore deposits. In practice, these actions include the setting of time limits for obligatory initiation of drilling operations from the moment of acquiring a concession, as well as other issues, such as the duration of drilling or the duration of completing land rehabilitation, where local government authorities are also involved. The article confronts the time limits set by the concession authority for the performance of drilling operations with the actual process of obtaining the consents necessary to initiate drilling operations. The presented processes and their lengthiness show the absurdity of some requirements applying to investors and drilling contractors in that regard. In order to vividly illustrate the problem, a case study has been used, which is based on the example of a single borehole drilled as part of a concession for the prospecting and exploration of a copper and silver ore deposit in the “Nowa Sól” area. The article confronts the time limits and the provisions of the Code of Administrative Proceedings with the large number of actions necessary for execution, as well as the decisions, opinions and consents necessary to obtain in order to successfully perform the entire drilling process from selecting a location to the confirmation of successfully completed land rehabilitation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies