Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Technologiczne i eksploatacyjne metody zmniejszania oporów kadłuba w celu obniżenia zużycia energii na statkach morskich

Tytuł:
Technologiczne i eksploatacyjne metody zmniejszania oporów kadłuba w celu obniżenia zużycia energii na statkach morskich
Autorzy:
Jurdziński, M.
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
opory kadłuba
zmniejszenie zużycia energii okrętu
hull resistance
energy reduction on board the ship
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono uwagi dotyczące budowy kadłuba w aspekcie zmniejszenia oporów w ruchu. Omówiono teoretyczne podstawy wpływu oporów kadłuba na straty prędkości i zwiększenie zużycia paliwa. W dalszej części opisano wpływ chropowatości kadłuba na spadek prędkości oraz metody konserwacji jego podwodnej części.
The paper deals with methods of ship hull construction due to reduce the fuel consumption. The principle of the ship resistance in fouling on speed reduction, power increase and emission of GHG has been discussed. Additionally the ship speed reduction due to hull fouling and its antifouling protection has been shown.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies