Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Możliwości budowania przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw sektora MSP w oparciu o innowacje, jako forma zrównoważonego rozwoju

Tytuł:
Możliwości budowania przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw sektora MSP w oparciu o innowacje, jako forma zrównoważonego rozwoju
Autorzy:
Borowy, M.
Szynka, A.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
rozwój zrównoważony
małe przedsiębiorstwa
średnie przedsiębiorstwa
finansowanie innowacji
sustainable development
small enterprises
medium enterprises
innovation funding
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Autorzy poruszają istotną z punktu widzenia Strategii Lizbońskiej oraz Strategii „Europa 2020” kwestię wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw w oparciu o innowacje. Zwracają uwagę na pewne okoliczności świadczące o niskim stopniu zaangażowania polskich przedsiębiorstw sektora MŚP w działalność innowacyjną. Według badań PKPP „Lewiatan”, zaledwie w przypadku 0,2% polskich przedsiębiorstw omawianego sektora innowacyjne produkty i usługi mają decydujące znaczenie w rywalizacji z pozostałymi uczestnikami rynku. Celem artykułu jest próba analizy możliwości budowania przewagi konkurencyjnej na bazie innowacji. W artykule zwrócono uwagę na korzyści oraz problemy związane z wdrażaniem nowych rozwiązań. Dodatkowo poruszono kwestię funduszy typu Venture Capital/Private Equity jako sposobu finansowania innowacji z, w dalszym ciągu, mało popularnych źródeł rynku kapitałowego.
The authors raise an issue, important from the point of view of the Lisbon and Europe 2020 Strategies, i. e. the growth of the competitiveness of enterprises based on innovation. They draw attention to some circumstances, which show low degree of dedication of Polish small and medium-sized enterprises to innovation activity. According to PKPP,, Lewiatan” only in 0,2% Polish enterprises of the SME sector the innovative products and services play the most significant role in the competition with other market participants. The aim of the article is the attempt to analyze the ability of building competitive advantage based on innovation. In the article the authors draw attention to advantages and some problems concerning the implementation of innovation. Furthermore, Venture Capital Funds were mentioned as the way of financing innovations from still little popular sources of capital market.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies