Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Znaczenie okien w tworzeniu warunków komfortu cieplnego

Tytuł:
Znaczenie okien w tworzeniu warunków komfortu cieplnego
Autorzy:
Lis, A.
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
okna
warunki komfortu cieplnego
budynki edukacyjne
windows
thermal comfort conditions
educational buildings
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono funkcję okien w budynku pod kątem kształtowania stanu mikrośrodowiska wnętrz i warunków komfortu cieplnego przebywających w nich osób. Zaprezentowano wymagania w tym zakresie, zawarte w warunkach technicznych. Omówiono wyniki badań przeprowadzonych w budynkach edukacyjnych. Przedmiotem analizy była ocena stanu warunków komfortu cieplnego osób przebywających w salach lekcyjnych. Analizę przeprowadzono pod kątem wpływu powierzchni okien sal lekcyjnych w odniesieniu do powierzchni tych sal na kształtowanie się odczuć cieplnych osób w nich przebywających. Badania prowadzono w grupie uczniów oraz w grupie nauczycieli.
The article presents the function of the windows in the building in terms of created the state of the microenvironment in the interiors and the comfort conditions of their occupants. The requirements in this area, included in the technical conditions were presented. The results of research conducted in educational buildings were discussed. The subject of the analysis was the assessment of the people thermal comfort condition in the classrooms. The analysis was made in terms of the influence of the windows area of classroom in relation to the surface of these rooms on the thermal sensations of the persons staying there. The study was conducted in a group of students and in a group of teachers.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies