Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sygnalizacja kabinowa w automatycznym sterowaniu ruchem pojazdów szynowych

Tytuł:
Sygnalizacja kabinowa w automatycznym sterowaniu ruchem pojazdów szynowych
Autorzy:
Kornaszewski, M.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
pojazd szynowy
sterowanie automatyczne
transport kolejowy
sygnalizacja kabinowa
rail vehicle
automatic control
rail transport
signalling cab
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Warunkiem bezpiecznego funkcjonowania transportu kolejowego jest posiadanie rozwiniętego technologicznie systemu sterowania i kontroli jazdy pociągów. Istotnego znaczenia nabierają wtedy urządzenia przekazywania informacji w relacji tor - pojazd. Problemem może okazać się fakt, że ze wzrostem prędkości pociągów (powyżej 160 km/h) bezpieczeństwo ruchu nie może być oparte jedynie na obserwacji przez maszynistę sygnalizatorów przytorowych i jego reakcji na ich wskazania. Konieczne jest wtedy zastosowanie urządzeń sygnalizacji kabinowej. Docierające do kabiny maszynisty informacje zawierają ważne instrukcje dotyczące dalszej jazdy, np. dopuszczalnej prędkości, aktualnej sytuacji ruchowej na kolejnych odstępach blokowych, a niekiedy także dane o profilu linii kolejowej. W artykule scharakteryzowano podstawowe systemy sygnalizacji kabinowej stosowane w EuropieWarunkiem bezpiecznego funkcjonowania transportu kolejowego jest posiadanie rozwiniętego technologicznie systemu sterowania i kontroli jazdy pociągów. Istotnego znaczenia nabierają wtedy urządzenia przekazywania informacji w relacji tor - pojazd. Problemem może okazać się fakt, że ze wzrostem prędkości pociągów (powyżej 160 km/h) bezpieczeństwo ruchu nie może być oparte jedynie na obserwacji przez maszynistę sygnalizatorów przytorowych i jego reakcji na ich wskazania. Konieczne jest wtedy zastosowanie urządzeń sygnalizacji kabinowej. Docierające do kabiny maszynisty informacje zawierają ważne instrukcje dotyczące dalszej jazdy, np. dopuszczalnej prędkości, aktualnej sytuacji ruchowej na kolejnych odstępach blokowych, a niekiedy także dane o profilu linii kolejowej. W artykule scharakteryzowano podstawowe systemy sygnalizacji kabinowej stosowane w Europie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies