Tytuł pozycji:
Managing art and creative activities of preschool children on the basis of individual and differential approach
Conceptual and theoretical bases of forming integrated creative personality of a child in modern conditions of a preschool educational establishment are proved in the article. The features of creative development of preschool children are presented; the importance of an educator in managing such process is disclosed; the ways to optimizing it are described. The opportunities of different kinds of art activities on the basis of sustainable development that provides implementing individual and differentiated approach, taking into account individual and typological characteristics and interests of children to independent artistic activity and its free choice are revealed.
W artykule udowodniono koncepcyjne i teoretyczne podstawy zintegrowanej osobowości twórczej dziecka w nowoczesnych warunkach przed-szkola. Zaprezentowano cechy twórczego rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym i rolę wychowawcy w zarządzaniu tym procesem; opisano sposoby, aby je zopty-malizować. Opisano możliwości różnych aktywności twórczych w oparciu o zrównoważony rozwój, który zapewnia indywidualne i zróżnicowane podejście, z uwzględnieniem indywidualnych cech i zainteresowań dzieci do samodzielnej działalności artystycznej i jej swobodnego wyboru.
Opracowanie w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018)