Tytuł pozycji:
Wstępna analiza porównawcza stężeń zanieczyszczeń w gazach odlotowych silnika zasilanego LPG i benzyną
Silniki spalinowe od dawna próbuje się przystosowywać do zasilania innymi paliwami niż benzyna. Wybór tego odpowiedniego uwarunkowany jest wymaganiami silników a także ekonomią. Najpopularniejszym paliwem, które spełnia powyższe kryteria jest gaz LPG - mieszanina węglowodorów, głównie propanu (C3H8) oraz n-butanu i izobutanu. Mniejsze koszty zakupu paliwa (nawet o 60%) z ekonomicznego punktu widzenia przyczyniły się do rozwoju rynku instalacji LPG oraz z tym związanej infrastruktury. Gaz propan-butan ma wiele korzystnych cech, które mogą prowadzić do zmniejszenia emisji z układu wylotowego samochodu, między innymi emisji siarki oraz związków węgla [6]. W artykule zebrano dostępne informacje dotyczące instalacji gazowych montowanych w samochodach. Wykonano wstępna analizę porównawcza stężeń zanieczyszczeń w gazach odlotowych silnika zasilanego LPG i benzyną. W rezultacie wstępnie określono efekty ekologiczne wykorzystania gazu LPG jako paliwa.
Internal combustion engines are adapted to burn other fuels than gasoline. The choice of a suitable fuel depends on the engine design and economy. The most popular fuel that meets the above criteria is LPG - a mixture of hydrocarbons, mainly propane (C3H8) and n-butane and isobutane. Lower costs for fuel (up to 60%) from an economic point of view, contributed to the development of LPG and the related infrastructure. Propane-butane has many desirable characteristics that may lead to a reduction in emissions of sulfur and carbon. This article contains information about gas installations installed in cars. Performed a Preliminary comparative analysis of concentrations of pollutants in the exhaust from LPG and petrol. As a result, pre-determined environmental effects of the use LPG as a fuel.