Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Design and construction of light vehicles steering system

Tytuł:
Design and construction of light vehicles steering system
Autorzy:
Olszewski, M.
Skarka, W.
Wąsik, M.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
CAD
car suspension
car steering system
optimization
energy efficient vehicle
light vehicle
układ zawieszenia
układ kierowniczy
pojazd wysokosprawny
pojazd lekki
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Subject of work was to design and to construct a new steering system for light Urban-concept vehicle HydroGENIUS. The car was designed and built by racing team Smart Power from Silesian University of Technology to compete in international races Shell Eco-marathon. New system has been designed to replace the old one. During the designing phase it was taken into account that it should be lighter, smaller to ensure lower energy losses due to influence of inertia. Another factor taken into account was to achieve such solution which could cooperate with new suspension system designed in parallel. Mechanism has been optimized to achieve best possible Ackerman angles without changing the convergence when suspension system works. Last part was creating of technical documentation which allow to begin manufacturing process. Each task has been performed by using CATIA V5 software. Whole project has been verified and It is ready for physical implementation.
Przedmiotem pracy było zaprojektowanie i wybudowanie nowego układu kierowniczego do lekkiego, miejskiego, koncepcyjnego pojazdu H6ydroGENIUS. Samochód został zaprojektowany i zbudowany przez zespół wyścigowy Smart Power z Politechniki Śląskiej, aby rywalizować w międzynarodowych wyścigach Eco-Marathon. Nowy układ został zaprojektowany, aby zastąpić stary. W fazie projektowania zostało wzięte pod uwagę to, że powinien on być lżejszy, mniejszy, aby zapewnić mniejsze straty energii ze względu na wpływ bezwładności. Innym czynnikiem branym pod uwagę było, aby to rozwiązanie mogło współpracować z nowym układem zawieszenia projektowanym równolegle. Mechanizm został zoptymalizowany w celu uzyskania możliwie najlepszych kątów Ackerman'a, bez zmiany zbieżności, w czasie działania układu zawieszenia. Ostatnie zadanie to stworzenie dokumentacji technicznej, która pozwala, aby rozpocząć proces produkcyjny. Każde zadanie zostało wykonane za pomocą oprogramowania CATIA V5. Cały projekt został sprawdzony i jest gotowy do realizacji fizycznej.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies