Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Bearings vibration diagnosis based on hodograph XY

The article presents a method of bearings technical condition evaluate using XY vibration trajectory. Determination of trajectory is made with two transducers placed in the X and Y axes. The amplitude of vibration in the XY plane is always greater than the value recorded for each axle separately. Measuring only one axis does not reflect the maximum amplitude of the vibration of the machine. Reference image of the perfectly smooth bearing is a small diameter circle drawn on the XY plane. Practical application of vibration trajectory in the XY plane method is shown in the example of assessment of bearings with varying degrees of lubricant contamination. The results of tests presented in this paper were obtained during the test of induction 3-phase motor type Sg112M4 with PN = 4 [kW]. Motor was placed on elastic foundation. Research consisted in measuring the vibration velocity ve (RMS) and recording the instantaneous values of vibration acceleration, and drawn a function ax = f (ay ). The measurements of instantaneous values of vibration acceleration were made with industrial accelerometers but vibration analyzer was made by authors.
Artykuł przedstawia metodę oceny stanu technicznego łożysk bazującą na trajektorii xy drgań. Możliwość wykreślenia trajektorii uzyskuje się dzięki dwóm przetwornikom umieszczonym w osiach X i Y. Amplituda drgań w płaszczyźnie XY jest zawsze większa od wartości rejestrowanej dla każdej osi z osobna. Pomiar tylko jednej osi nie odzwierciedla maksymalnej amplitudy wibracji maszyny. Obraz dla łożyska nieuszkodzonego to okrąg o małej średnicy. Odstępstwo od tej zasady odpowiada konkretnemu uszkodzeniu łożyska. Praktyczne zastosowanie tej metody pokazano na przykładzie oceny łożysk o różnym stopniu zanieczyszczenia. Wyniki badań przedstawione w niniejszym artykule zostały uzyskane podczas badań silnika indukcyjnego 3-fazowy typu Sg112M4 PN = 4 [kW]. Silnik do badań umieszczono na fundamencie sprężystym. Badania polegały na pomiarze ve prędkości drgań (RMS) oraz rejestracji chwilowych wartości przyspieszenia drgań. Rejestracje wartości chwilowych przyspieszenia drgań zostały wykonane przy użyciu akcelerometrów przemysłowych, analizator wibracji został wykonany przez autorów .

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies