Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza zastosowania innowacyjnego podparcia cięgna górnego przenośnika taśmowego

Tytuł:
Analiza zastosowania innowacyjnego podparcia cięgna górnego przenośnika taśmowego
Autorzy:
Gładysiewicz, L.
Kawalec, W.
Król, R.
Kubiak, D.
Kotowicz, Z.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
urobek
podparcie przenośnika
przenośnik taśmowy
output
belt support
belt conveyor
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Koszt odstawy urobku ma znaczący udział w łącznych kosztach wydobycia. Redukcji tych kosztów służy wdrażanie rozwiązań energooszczędnych w transporcie, zarówno poprzez bardziej precyzyjny dobór [1] i nowoczesne projektowanie obiektów transportowych i ich elementów, jak i poprzez wprowadzanie nowej generacji energooszczędnych i niezawodnych rozwiązań konstrukcyjnych [2]. W transporcie taśmowym duże znaczenie mają koszty zabudowy i wymian krążników górnych [3] oraz energii zużywanej w cięgnie górnym taśmy [4]. W artykule przedstawiono koncepcję nowatorskiego rozwiązania technicznego podparcia cięgna górnego przenośników taśmowych, które umożliwia samoczynne dostosowanie podparcia zestawami krążnikowymi do obciążenia urobkiem poprzez selektywne odłączanie zestawów.
The paper presents a novel solution for belt conveyors of top belt support with an automatic adjustment of idlers spacing according to the actual loading which is done by disconnecting of some idlers. In order to select the optimal variants of the proposed solution for the needs of division and main haulage conveyors, a number of simulations of the resistances to motion and required drive power with regard to the different levels of loading were made. The analysis proved that in the case of conveyors that operate with the high variability of conveyed materiał stream, significant share of idle work or Iow level of loading the proposed solution enables to decrease the specific energy consumption and helps to increase the effective working time period of installed idlers.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies