Tytuł pozycji:
Satysfakcja klienta w praktyce działania małych i średnich przedsiębiorstw
W pracy przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych w 2002 roku, w grupie 41 małych i średnich przedsiębiorstw produkcyjnych południowej Polski. Celem badań było określenie poziomu realizacji działań w obszarach: polityki przedsiębiorstw względem klientów, zbierania informacji o potrzebach klientów, przewidywania zmian zadowolenia klientów, zaspokajania potrzeb klientów oraz spełnienia wymagań klientów odnośnie do wyrobów.
In the modern economy the customer is the important factor qualifies the success of company, and the more and more in the demand good, about which the enterprise should exert oneself. Therefore, it's necessary to research the customers satisfaction, as the satisfied customer then the chance on superior profit and the enlarged extent of market. In this thesis the results of the research performed with the poll question-naires in 2002 in the group of 41 small and medium production enterprises from the south of Poland have been presented. The qualification of level of realization activities in areas: the policy of enterprises in relation to customers, gather information about the customers' needs, forecasting the changes of the customers' satisfaction, providing for the customers' needs as well as realization of the customer's need's in relation to the product, was the aim of investigation.