Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

CSR Standards as a Significant Factor Differentiating Textile and Clothing Goods

Tytuł:
CSR Standards as a Significant Factor Differentiating Textile and Clothing Goods
Autorzy:
Koszewska, M.
Data publikacji:
2010
Słowa kluczowe:
corporate social responsibility
clothing goods
textile goods
consumer evaluation
norms
standards
społeczna odpowiedzialność biznesu
wyroby tekstylne
wyroby odzieżowe
ocena konsumentów
normy
standardy
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Corporate Social Responsibility (CSR) has gained special importance in recent years. As well as being widely discussed by researchers, the business community is increasingly recognising it as a factor affecting the competitiveness of companies, which, if absent, can practically disable their long-term functioning. Although CSR is a challenge for all industries today, only a few sectors feel the pressure exerted by consumers, the media and NGOs to implement socially responsible business standards as strongly as the textile and clothing industry does. In order to identify the significance of standardisation and labelling for textile and clothing goods differentiation in the globalising and increasingly saturated markets, this article reviews and analyses major international, national and Community initiatives in this area, as well as investigations of buyers’ behaviour.
Społeczna odpowiedzialność biznesu (ang. Corporote Social Responsibility – CSR) to zagadnienie, które w ostatnich latach nabrało szczególnego znaczenia. Dyskutowane jest w kręgach naukowych jak i coraz częściej dostrzegane w praktyce działalności przedsiębiorstw, jako czynnik decydujący o konkurencyjności, czynnik bez którego funkcjonowanie w dłuższej perspektywie czasu staje się praktycznie niemożliwe. CSR stanowi w dzisiejszych czasach wyzwanie dla każdego przemysłu, dla niewielu jednak sektorów presja ze strony konsumentów, mediów i organizacji pozarządowych na wdrażanie społecznie odpowiedzialnych zasad postępowania jest tak duża, jak w przypadku przemysłu tekstylno-odzieżowego. W celu oceny roli normalizacji, standaryzacji i znakowania w różnicowaniu wyrobów tekstylno-odzieżowych w dobie globalizacji i nasycenia rynków, dokonano przeglądu i analizy najważniejszych inicjatyw podejmowanych w tym obszarze na szczeblu międzynarodowym, krajowym i lokalnym oraz przeglądu badań prowadzonych w obszarze zachowań nabywców.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies