Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nauczanie o elektryczności w szkołach realnych w Galicji w latach 1853/54 – 1917/18 – zarys problematyki

Tytuł:
Nauczanie o elektryczności w szkołach realnych w Galicji w latach 1853/54 – 1917/18 – zarys problematyki
Autorzy:
Ochenduszko, Tadeusz
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
szkoła realna
Galicja
program nauczania
fizyka
podręcznik
nauczyciele
real schools
Galicia
curriculum
physics
textbook
teachers
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł dotyczy nauczania o elektryczności w szkołach realnych Galicji w latach 1853/54 – 1917/18 w ramach przedmiotu fizyka. Porusza zmiany i korekty, jakie dokonywały się w obowiązujących wtedy programach nauczania i podręcznikach. Sygnalizuje, że miały one związek zarówno z sytuacją polityczną Galicji jak i z przemianami, jakie dokonywały się w szkolnictwie średnim. Warto, aby badania nad tą problematyką objęły nie tylko szkoły realne, ale także gimnazja, seminaria nauczycielskie, szkoły przemysłowe i inne typy placówek oświatowych w Galicji w okresie autonomicznym.
The article focuses on the teaching of electricity in the Galician real schools from 1853/54 to 1917/18 as part of the physics curriculum. It discusses the changes and corrections made to the curriculum and textbooks during that time period. It indicates that these changes were related to both the political situation in Galicia and the transformations occurring in secondary education. It is important for research on this topic to encompass not only real schools but also gymnasiums, teacher training collages, industrial schools, and other types of educational institutions in Galicia during the autonomous period.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies