Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania symulacyjne dynamiki tramwaju z niezależnie obracającymi się kołami na torze o różnym stanie utrzymania

Tytuł:
Badania symulacyjne dynamiki tramwaju z niezależnie obracającymi się kołami na torze o różnym stanie utrzymania
Autorzy:
Sowiński, B.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
tramwaj niskopodłogowy
badania symulacyjne
komfort jazdy
low-floor tram
simulation studies
ride comfort
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki badań symulacyjnych dynamiki tramwaju niskopodłogowego. Drgania układu wywołane były zaburzeniami geometrii toru o różnej jakości. Ocenę dynamicznego zachowanie się pojazdu przeprowadzono za pomocą szeregu symulacji na długich (ok. 500 m) odcinkach toru w zakresie prędkości spotykanych w warunkach miejskich. W badaniach symulacyjnych wzięto pod uwagę uprzednio zmierzone nierówności toru. Przeprowadzono analizę statystyczną i częstotliwościową (częstotliwość spacjalna) nierówności toru. Uzyskane wyniki badań symulacyjnych, takie jak przemieszczenia, przyspieszenia i zryw (jerk) nadwozia tramwaju zanalizowano w dziedzinie czasu i częstotliwości. Analiza ta pozwala na wyciągniecie wniosków związanych z wpływem nierówności toru na dynamikę tramwaju. Jest też przyczynkiem do zbadania komfortu jazdy pasażerów w tramwajach wyposażonych w niezależnie obracające się koła.
The article presents the results of simulation studies of the dynamics of low-floor tram. The vibrations were effects of irregularities of the track geometry of varying quality. The evaluation of the dynamic behavior of the vehicle were performed using a series of simulations on track sections (approx. 500 m length) in the speed range encountered in urban environments. Previously measured track irregularities were taken into account in these studies. For track irregularities measurements were performed statistical and frequency analysis. The results of simulations, such as displacement, acceleration and a jerk of tram body were analyzed in the time and frequency domains. This analysis allows drawing conclusions related to the impact of track irregularities on the dynamics of the tram. The article is also a contribution to studies of the passenger comfort of trams equipped with independently rotating wheels.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies