Tytuł pozycji:
Optimisation of the Costs of Rebates Using the Monte Carlo Method
In the paper, the use of Monte Carlo method to simulate the costs of rebates allowed by the analysed Polish open-pit rock mineral resources mine was proposed. Allowing rebates to recipients of products or services is one of accounts receivable management methods. In this paper, the Monte Carlo method is used to determine the expected value of allowed rebates in the following steps of analysis by using an appropriate algorithm. Th e application of the method was presented on the data of Polish open-pit mine and its selected customers. Th e selection was based on high numbers of monthly transactions.
W artykule zaproponowano wykorzystanie metody Monte Carlo do symulacji kosztów rabatów udzielonych przez analizowaną kopalnię odkrywkową surowców skalnych. Udzielanie rabatów przez przedsiębiorstwa swoim odbiorcom produktów lub usług jest jedną z metod zarządzania należnościami. W niniejszym artykule Metoda Monte Carlo została zastosowana w celu wyznaczenia oczekiwanej wartości kosztu proponowanych przez kopalnię rabatów, poprzez zastosowanie odpowiedniego algorytmu działań. Aplikację opracowanej metody przedstawiono na danych kopalni odkrywkowej i jej wybranych odbiorców. Selekcja odbiorców oparta została na dużej liczbie transakcji miesięcznych.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018).