Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Initiatives of built environment education and the popularisation of architecture in Poland

Tytuł:
Initiatives of built environment education and the popularisation of architecture in Poland
Autorzy:
Martyka, Anna
Data publikacji:
2020
Słowa kluczowe:
architectural education
built environment education
BEE
architectural education for all
spatial education
edukacja architektoniczna
powszechna edukacja architektoniczna
PEA
edukacja architektoniczna dla wszystkich
edukacja przestrzenna
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Whilst Poland has remarkably valuable experience in promoting the idea of built environment education (BEE), there is an unfortunate and sizable deficiency with regard to the national coordination of architectural policy. The objective of this research was to investigate the extent to which these valuable educational activities influence social interest in architecture and whether they could have an impact upon students’ choice of university major. To this end, a survey of 215 current students of architecture in Poland was performed. The research outcome was very interesting. Inter alia, it revealed the fact that despite the substantive quality of several educational initiatives, their range was unfortunately very limited. The majority of interviewed architecture students stated that they did not know of any all-Polish architectural education programme and that during their obligatory education, they had not participated in any architectural workshops.
Polska z jednej strony ma niezwykle wartościowe doświadczenia w propagowaniu idei powszechnej edukacji architektonicznej, ale z drugiej strony kolosalnie zaniedbuje się w niej kształtowanie polityki architektonicznej. Celem artykułu było rozpoznanie, w jakim stopniu te wartościowe działania edukacji architektonicznej wpłynęły na rozbudzanie zainteresowań architekturą oraz czy mogły wpływać na wybór kierunku studiów. Przeprowadzono badanie ankietowe wśród 215 obecnych studentów architektury w Polsce. Przyniosło ono interesujące wyniki. Jednym z nich jest fakt, że pomimo wielu inicjatyw edukacyjnych na wysokim poziomie merytorycznym, ich zasięg miał niestety elitarny charakter. Większość ankietowanych studentów architektury stwierdziła, że nie zna żadnego ogólnopolskiego programu edukacji architektonicznej oraz że w okresie swojej edukacji obowiązkowej nie uczestniczyła w żadnych warsztatach architektonicznych.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2020).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies