Tytuł pozycji:
Application of the reinforcement learning for selecting fuzzy rules representing the behavior policy of units in RTS-type games
The aim of the presented research was to prove the feasibility of the fuzzy modeling employing in combination with the reinforcement learning, in the process of designing an artificial intelligence that effectively controls the behavior of agents in the RTS-type computer game. It was achieved by implementing a testing environment for “StarCraft”, a widely popular RTS game. The testing environment was focused on a single test-scenario, which was used to explore the behavior of the fuzzy logic-based AI. The fuzzy model’s parameters were adjustable, and a Q-learning algorithm was applied to perform such adjustments in each learning cycle.
W artykule przedstawiono badania możliwości połączenia modelowania rozmytego z uczeniem ze wzmocnieniem w procesie projektowania inteligentnego algorytmu, który będzie efektywnie kontrolował zachowanie agentów w grze typu RTS. Aby osiągnąć założony cel, zaimplementowano testowe środowisko w popularnej grze RTS „StarCraft”. W środowisku tym realizowano jeden założony scenariusz gry, w którym badano zachowanie opracowanego algorytmu rozmytego. Parametry modelu rozmytego były modyfikowane za pomocą metody Q-learning.