Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Active teaching and learning as a remedy for engineering education problems

Tytuł:
Active teaching and learning as a remedy for engineering education problems
Autorzy:
Dębiec, Piotr
Data publikacji:
2019
Słowa kluczowe:
active teaching
active learning
online screencasts
digital systems
nauczanie aktywne
style uczenia się
nauczanie online
układy cyfrowe
screencasts
testy standaryzowane
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
On examples of teaching introductory courses on digital design, the article summarizes four years of the author’s experience in using active teaching and learning methods in engineering education. The results of a number of pedagogical experiments showed that: 1) active strategies lead to higher attendance in lectures and a noticeable improvement in student performance; 2) reducing course content and slide presentations in favor of more active teaching style is greatly welcomed by students and has positive influence on learning outcomes; 3) “Concept Inventories” standards allow for defining the minimum course content and identifying gaps in conceptual understanding; and 4) a significant improvement of learning outcomes can be obtained using dedicated video mini-lectures available to students online.
Na przykładzie dwóch przedmiotów podstawowych z dziedziny techniki cyfrowej artykuł podsumowuje cztery lata doświadczeń autora oraz stan obecnej wiedzy dotyczącej aktywnych metod nauczania inżynierskiego. Rezultaty przeprowadzonych eksperymentów wykazują, że: 1) strategie aktywne prowadzą do zwiększenia frekwencji wykładowej i polepszenia wyników egzaminacyjnych; 2) rezygnacja z prezentacji slajdów na rzecz form aktywnych spotyka się z bardzo dobrym przyjęciem studentów i wpływa korzystnie na osiągnięcie założonych efektów kształcenia; 3) wykorzystanie istniejących standardów „Concept Inventories” pozwala wykryć luki w zrozumieniu podstawowych koncepcji; 4) znaczną poprawę efektów uczenia się można uzyskać udostępniając studentom dedykowane przedmiotowi krótkie wykłady wideo.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2019).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies