Tytuł pozycji:
Efektywność międzynarodowych centrów serwisowych dystrybucji jako elementów zintegrowanych systemów zarządzania przedsiębiorstw
Na podstawie przeprowadzonych badań własnych i dokonanej analizy wyników sformułowano następujące wnioski końcowe, dotyczące dystrybucyjnego centrum serwisowego, jako jednego z głównych elementów łańcucha dostaw: w centrum dystrybucyjnym oprócz kompleksowego zakresu „portfela usług” na wyróżnienie zasługuje m.in.: możliwość transportu multimodalnego towarów, jak również system dostaw materiałów w systemie Just-in-Time, co niewątpliwie wpływa korzystnie na podniesienie jakości świadczonych usług oraz pełną satysfakcję klienta, należy podnieść jakość obsługi klientów poprzez zatrudnienie nowych pracowników oraz stworzyć korzystne warunki pracy dzięki modernizacji rozmieszczenia stanowisk w sali operacyjnej firmy. Przyczyni się to również do polepszenia „wizytówki” firmy i wpłynie na „bezawaryjną” wymianę informacji. Wdrożenie zaproponowanych usprawnień (wdrożenie technologii zintegrowanych ze sferą informacyjną, usługa cross-docking, nowoczesne urządzania manipulacji towarami w magazynie – E’TOW i usprawnienie komunikacji między-personalnej) skróci czas realizacji zleceń, podniesie jakość świadczonych usług, zwiększy zadowolenie klientów oraz zapewni wzrost świadomości marketingowej i dystrybucyjnej poddanego analizie centrum serwisowego.