Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wyznaczanie masowego momentu bezwładności względem osi podłużnej dla samochodu typu van na podstawie wzorów doświadczalnych

Tytuł:
Wyznaczanie masowego momentu bezwładności względem osi podłużnej dla samochodu typu van na podstawie wzorów doświadczalnych
Autorzy:
Sar, H.
Fundowicz, P.
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
moment bezwładności
ruch samochodu
samochód typu van
moment of inertia
vehicle motion
van type automobile
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Masowy moment bezwładności samochodu względem osi podłużnej x odgrywa istotną rolę w przypadku obliczeń symulacyjnych związanych z ruchem samochodu. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie do wyznaczenia tego momentu specjalnego stanowiska. Jednak w przypadku, gdy nie ma dostępu do takiego stanowiska, celowe jest wykorzystanie wzorów empirycznych służących oszacowaniu wartości momentu bezwładności. W artykule przedstawiono wyniki oszacowania momentu wzorami znanymi z literatury dla samochodu typu van oraz nowymi wzorami zaproponowanymi przez autorów niniejszego artykułu, powstałymi w wyniku analizy wartości zmierzonych na stanowisku przez organizację NHTSA w USA. Zaproponowane wzory zawierają różną liczbę parametrów samochodu potrzebnych do wyznaczenia momentu Ix.
Roll mass moment of inertia of automobile is playing important role in case of simulation calculations connected with vehicle motion. The optimal solution would be the measurement of the moment on special test stand. However, in case if there is no access for such test stand, intentional is the usage of empirical formulas that estimate roll mass moment of inertia. In article the results of estimating the moment using the formulas known from the literature for van-type automobiles as well as the new designed by the authors are presented in the article. The authors’ new formulas are based on the analysis of test stand measurement results performed by NHTSA organization from USA. The proposed formulas consist of different number of automobile parameters.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies