Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ zastosowania nowoczesnych układów klimatyzacji na rozkład temperatur w autobusie miejskim

Tytuł:
Wpływ zastosowania nowoczesnych układów klimatyzacji na rozkład temperatur w autobusie miejskim
Autorzy:
Merkisz, J.
Bajerlein, M.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
autobus
energia
temperatura
silnik z zapłonem samoczynnym
bus
energy
temperature
compression ignition engine
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule omówiono wyniki z przeprowadzonych badań, których celem było zweryfikowanie jak zastosowanie różnego typu układu klimatyzacyjnego w autobusie miejskim wpływa na rozkład temperatur wewnątrz pojazdu. Badaniom weryfikacyjnym poddano autobusy miejskie wyposażone w dwa odmienne układy klimatyzacyjne przestrzeni pasażerskiej. Układ A ze sprężarką mechaniczną napędzaną od silnika autobusu oraz układ B będący kompaktowym urządzeniem klimatyzacyjnym z inteligentnym systemem rozprowadzania/dystrybucji powietrza we wnętrzu pojazdu. Obydwa rozwiązania to wysokiej jakości kompleksowe rozwiązania chłodnicze w transporcie ładunków wymagających niskiej temperatury i klimatyzacyjne w transporcie osób, co czyni ich wiodącymi produktami nie tylko na rynku europejskim, ale także światowym. Pomiaru temperatury dokonywano przy użyciu sześciu termopar, wykorzystując przetwornik sygnału IOTECH PERSONAL DAQ 3000.
The article discusses the results of the study, whose purpose was to verify how the application of various types of airconditioning system in an urban bus affects the temperature distribution inside the vehicle. Verification testing buses were equipped with two different air-conditioning systems of the passenger compartment. A system with a mechanical compressor, driven by the motor bus and a system B which is a compact device with an intelligent air conditioning system of distribution/ air distribution inside the vehicle. Both solutions are high quality comprehensive solutions in the transport of refrigerated cargoes that require low temperature and air passenger transport, which makes them not only the leading products in the European market but also globally. Temperature measurement was performed using six thermocouples, using a signal converter IOTECH PERSONAL DAQ 3000.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies