Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Tribological model of porous bearings with particular attention given to the lubricant lubricity

Tytuł:
Tribological model of porous bearings with particular attention given to the lubricant lubricity
Autorzy:
Bzura, P.
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
cohesion forces
coefficient of kinetic friction
siły spójności
współczynnik tarcia kinetycznego
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The friction and wear problems, accompanying all the tribological systems, lead to reduced service life. In order to prevent such situation, it is necessary to maintain fluid friction, which improves durability of all friction nodes in a tribological system. In the paper, the tribological system consists of porous bearings and the model deals with their weakest spots - the oil outflow points in the porous wall. A kinetic model of porous bearings is presented with particular attention given to lubricity of the lubricant, with the following objectives: to determine the lubricity (i.e. the load-carrying capacity of boundary layer) of the lubricant, to estimate the loads the porous bearing is subjected to, taking into account variation of the loads in time, to determine the effect of lubricant lubricity on the porous bearing service life.
Problemy tarcia i zużycia, towarzyszące wszystkim układom tribologicznym doprowadzają do zmniejszenia trwałości. Aby temu zapobiec konieczne jest utrzymanie tarcia płynnego w wyniku, czego następuje podwyższenie trwałości wszystkich węzłów tarcia układu tribologicznego. W pracy jako układ tribologiczny rozpatrywane są łożyska porowate, a model dotyczy ich najsłabszych ogniw, którymi są miejsca wypływu oleju ze ścianki porów. Przedstawiony został kinetyczny model łożysk porowatych ze szczególnym uwzględnieniem smarowności substancji smarującej w celu: wyznaczenia smarowności (tzn. wytrzymałości warstwy granicznej) substancji smarującej, oceny obciążeń, którym łożysko porowate jest poddawane, przy uwzględnieniu zmian tych obciążeń w czasie, wyznaczenia wpływu smarowności substancji smarującej na trwałość łożysk porowatych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies