Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Symulacja mikroskopowa ruchu w modelu obszarowym sieci drogowej

Tytuł:
Symulacja mikroskopowa ruchu w modelu obszarowym sieci drogowej
Autorzy:
Krawiec, S.
Celiński, I.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
mikrosymulacja ruchu drogowego
modelowanie ruchu
oddziaływanie obszarowe
traffic microsimulation
traffic modeling
spatial analysis
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Symulacja mikroskopowa ruchu jest popularnym narzędziem analizy sieci drogowych. W literaturze przedmiotu przedstawiono w ostatnich trzech dekadach kilkadziesiąt modeli symulacji mikroskopowej ruchu drogowego. Kilka z nich stało się standardem w zakresie inżynierii ruchu drogowego. Modele symulacji mikroskopowej ruchu drogowego opisują procesy w strumieniu ruchu, takie jak: jazda za liderem, zmiana pasa ruchu etc. Stosowane modele symulacji mikroskopowej ruchu drogowego wykorzystywane są przede wszystkim w celu wyznaczania podstawowych charakterystyk strumienia ruchu. Zauważyć należy jednak, że metody te oferują większą jakość opisu procesu ruchu drogowego i mogą posłużyć dla celów znacznie szerszych analiz aniżeli wykonywane obecnie. Artykuł opisuje symulację mikroskopową ruchu drogowego w ujęciu obszarowym. W podejściu tym wykorzystywane są znane metody analizy przestrzennej (ang. spatial analisys). Artykuł przedstawia wybrane możliwości opisu procesów zachodzących w ruchu drogowym w odniesieniu do miejsca ich zaistnienia w obszarze sieci drogowej. Opisany został również adekwatny model interakcji w sieciach drogowych.
In recent years computer traffic micro simulations has become a popular analysis tool. In the literature, are presented in the last three decades several dozen micro simulations models, some of which became the standard for modeling and traffic engineering. Traffic micro simulations models describe the stream of traffic: car following model, lane changing model etc. Applicable models is mainly used to determine the basic characteristics of the traffic with respect to the stream. It should be noted that these methods offer a new quality studies and can be used to much broader analysis than is currently done. The article describes the problem in spatial context. Space structure in road networks decide on the traffic characteristics at a basic level. The article presents selected description of processes occurring in traffic in relation to their location in physical space and the interaction model.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies