Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Landscape visibility research at the Faculty of Architecture of the Krakow University of Technology and its reflection in the landscape architects education

Tytuł:
Landscape visibility research at the Faculty of Architecture of the Krakow University of Technology and its reflection in the landscape architects education
Autorzy:
Forczek-Brataniec, Urszula
Data publikacji:
2023
Słowa kluczowe:
visual analysis
visual assessment
visual landscape
landscape architecture
architectural education
analiza widokowa
ocena oddziaływania widokowego
krajobraz widziany
architektura krajobrazu
edukacja architektoniczna
Język:
angielski
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Visual analysis is one of the basic design tools of a landscape architect. Subsequent advancement in the computer technology provides new opportunities to develop one’s approach to design. At the Cracow School of Landscape Architecture the visual analysis has been evolving alongside other landscape studies. The aim of the article was to examine whether the experience and development of scientific methods is reflected in education. As a result of the analysis of the method of education It was shown that students are successively introduced to the problems of using and applying visual analyses starting from the least challenging view sections to testing the latest research, such as the degree of visibility or specialized fractal panorama analyses. This approach is used not only in the field of design work, but it is also highly regarded in cooperation with the professional environment, such as national parks or landscape park boards.
Analiza widokowa jest jednym z podstawowych narzędzi projektowych architekta krajobrazu. Ko lejne zdobycze techniki komputerowej dostarczają nowych możliwości pozwalających rozbudować metody pracy. W Krakowskiej Szkole Architektury Krajobrazu metody badań ekspozycji rozwijane są równolegle do innych badań nad krajobrazem. Celem artykułu było przebadanie czy doświadczenie i rozwój metod przez naukowców znajduje odzwierciedlenie w edukacji. W wyniku analizy sposobu kształcenia wykazano, że studenci sukcesywnie wprowadzani są w problemy wykorzystania i stosowania analiz widokowych. Od najprostszych przekrojów, po testowanie wyników najnowszych badań, takie jak współczynnik widoczności czy specjalistyczne fraktalne analizy panoram. Podejście to wykorzystywane jest nie tylko w zakresie prac projektowych ale doceniane jest podczas współpracy z instytucjami takimi jak parki narodowe czy zarządy parków krajobrazowych.
Opracowanie rekordu ze środków MEiN, umowa nr SONP/SP/546092/2022 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2022-2023).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies