Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Accelerating user profiling in e-commerce using conditional GAN networks for synthetic data generation

Tytuł:
Accelerating user profiling in e-commerce using conditional GAN networks for synthetic data generation
Autorzy:
Gabryel, Marcin
Kocić, Eliza
Kocić, Milan
Patora-Wysocka, Zofia
Xiao, Min
Pawlak, Mirosław
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
price sensitivity
profiling user
synthetic data
conditional GAN
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
This paper presents the findings of a study on the profiling of online store users in terms of their likelihood of making a purchase. It also considers the possibility of implementing this solution in the short term. The paper describes the process of developing a profiling model based on data derived from monitoring user behaviour on a website. During the customer’s subsequent visits, information is collected to identify the user, record their behaviour on the page and the fact that they made a purchase. The model requires a substantial amount of training data, primarily related to the purchase of products. This represents a small percentage of total website traffic and requires a considerable amount of time to monitor user behaviour. Therefore, we investigated the possibility of using the Conditional Generative Adversarial Network (CGAN) to generate synthetic data for training the profiling model. The application of GAN would facilitate a more expedient implementation of this model on an online store website. The findings of this study may also prove beneficial to webshop owners and managers, enabling them to gain a deeper insight into their customers and align their price offers or discounts with the profile of a particular user.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies