Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Jakość w funkcjonowaniu organizacji procesowo zorientowanych

Tytuł:
Jakość w funkcjonowaniu organizacji procesowo zorientowanych
Autorzy:
Gumowska, Natalia Dominika
Zaskórski, Piotr
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
zarządzanie
jakość
cyberprzestrzeń
procesy biznesowe
usługi IT
management
quality
cyberspace
business processes
IT services
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Cel badań i hipotezy/pytania badawcze: Celem artykułu jest identyfikacja kryterium jakości w zakresie wykorzystania wybranych technik i technologii zarządzania jakością oraz roli zasobów, systemów informacyjnych i narzędzi informatycznych. Środowisko IT wzmacnia potencjał biznesowy współczesnych organizacji i procesy zapewniania jakości zarówno produktów, jak i projektów. Środowisko cyberprzestrzeni i dostępne systemy IT sprzyjają wzrostowi potencjału biznesowego współczesnej organizacji i zapewnianiu jakości realizowanych procesów biznesowych. Metody badawcze: Krytyczna analiza publikacji naukowych, raportów branżowych oraz innych źródeł związanych z tematyką badawczą, a także własne badania cząstkowe, typu sondaże diagnostyczne, według założonego zbioru potrzeb. Główne wyniki: Środowisko IT wzmacnia potencjał biznesowy współczesnych organizacji i procesy zapewniania jakości zarówno produktów, jak i projektów. W artykule przedstawione zostały nie tylko aspekty związane z funkcjonowaniem współczesnej organizacji i zmianą jej modelu biznesowego, lecz przede wszystkim problemy ewaluacji i kreowania jakości przez wykorzystanie wybranych rozwiązań IT. Ponadto wyeksponowano różne perspektywy postrzegania kryterium jakości, które decyduje o rynkowym sukcesie przedsiębiorstwa. Ponadto usługi cyberprzestrzeni oferują liczne zaawansowane narzędzia, które wspomagają procesy planowania, organizowania, koordynowania, nadzorowania i monitorowania oraz kontrolowania procesów biznesowych. Wskazano również zagrożenia i szanse wynikające z wykorzystania środowiska cyberprzestrzeni ze szczególnym uwzględnieniem wdrażania strategii X-engineeringu w praktyce biznesowej. Implikacje dla teorii i praktyki: Środowisko IT wzmacnia potencjał biznesowy współczesnych organizacji i procesy zapewniania jakości zarówno produktów, jak i projektów. Środowisko cyberprzestrzeni i dostępne systemy IT sprzyjają wzrostowi potencjału biznesowego współczesnej organizacji i zapewnianiu jakości realizowanych procesów biznesowych. Analiza różnorodnych perspektyw postrzegania jakości dostarcza podstaw do lepszego zrozumienia jej znaczenia w procesach biznesowych i ich wpływu na sukces rynkowy.
Research objectives and hypothesis/research questions: The aim of this article is to identify quality criteria in the context of applying selected quality management techniques and technologies, as well as the role of resources, information systems, and IT tools. The IT environment enhances the business potential of modern organizations and supports quality assurance processes for both products and projects. Moreover, the cyberspace environment and available IT systems foster the growth of business potential in contemporary organizations and ensure the quality of implemented business processes. Research methods: A critical analysis of scientific publications, industry reports, and other sources related to the research topic, supplemented by partial research in the form of diagnostic surveys based on a predefined set of needs. Main results: The IT environment enhances the business potential of modern organizations and supports quality assurance processes for both products and projects. This article presents not only aspects related to the functioning of contemporary organizations and the transformation of their business models but, more importantly, the challenges of evaluating and creating quality through the use of selected IT solutions. Additionally, it highlights various perspectives on quality criteria that determine a company’s market success. Furthermore, cyberspace services offer numerous advanced tools that assist in the planning, organizing, coordinating, supervising, monitoring, and controlling of business processes. The article also addresses the threats and opportunities arising from the use of the cyberspace environment, with particular emphasis on the implementation of X-engineering strategies in business practice. Implications for theory and practice: The IT environment strengthens the business potential of modern organizations and supports quality assurance processes for both products and projects. The cyberspace environment and available IT systems contribute to the growth of business potential in contemporary organizations and facilitate the quality assurance of implemented business processes. Analyzing diverse perspectives on quality provides a foundation for better understanding its significance in business processes and its impact on market success.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies