Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena wybranych aspektów indykowania silników w warunkach rzeczywistej eksploatacji pojazdu

Tytuł:
Ocena wybranych aspektów indykowania silników w warunkach rzeczywistej eksploatacji pojazdu
Autorzy:
Fuć, P.
Lijewski, P.
Bajerlein, M.
Molik, P.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
silnik spalinowy
gazy wylotowe
indykowanie silnika
składniki szkodliwe
engine
exhaust gases
passenger car
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Nowoczesne technik pomiarowe oraz możliwość prowadzenia badań w warunkach rzeczywistej eksploatacji zarówno w aspekcie pomiaru emisji szkodliwych składników gazów wylotowych jak również zachodzących procesów spalania umożliwiają weryfikację dotychczas przyjętych założeń do rozwoju silników spalinowych. W artykule zaprezentowano wyniki pomiarów szkodliwych składników gazów wylotowych samochodu osobowego w odniesieniu do zachodzących procesów wewnątrz komory spalania w rzeczywistych warunkach ruchu. Badania wykonano dla pojazdu osobowego wyposażonego w silnik o zapłonie samoczynnym spełniającego normę emisji Euro 5, poruszającego się w ruchu miejskim. Celem badań była ocena wpływu zmian ciśnienia gazów w cylindrze silnika na emisję gazów wylotowych w warunkach rzeczywistej eksploatacji. Do pomiaru procesów szybkozmiennych oraz zawartości CO, CO2, HC, oraz NOx w gazach wylotowych wykorzystano mobilną aparaturę typu PEMS (Portable Emissions Measurement Systems) oraz zestaw do indykowania silnika podczas rzeczywistej eksploatacji.
The evolution of measuring techniques and the ability to carry out tests under real operation conditions, both in the measurement of emissions of harmful exhaust gases, as well as in processes of the combustion chamber yet possible to verify the assumptions adopted for the development of internal combustion engines. The paper presents the results of measurements of exhaust emissions of gases of a passenger car in relation to the processes inside the combustion chamber in real traffic conditions. Test was carried for a passenger car equipped with a modern diesel engine meet the standards Euro 5 in urban cycle. The aim of the test was preliminary verified of the processes inside the combustion chamber having an impact on emissions of CO, CO2, HC, NOx. For the measurement of gases pressure inside combustion chamber and emission of harmful exhaust gases was used portable emission measurement system.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies