Tytuł pozycji:
Problematyka wpływu rezonansów w sieci trakcyjnej na poziom zakłóceń w urządzeniach srk
Zakłócenia od trakcji elektrycznej mają wpływ na prawidłową pracę układów sterowania ruchem kolejowym i automatyki kolejowej. Szczególnie wrażliwym na zakłócenia elementem układów srkjest obwód torowy. W konkretnych sytuacjach ruchowych, przy określonych, odległościach pojazdów trakcyjnych od podstacji może wystąpić wzrost zakłóceń powodowany istnieniem rezonansów w sieci trakcyjnej. W artykule omówiono symulacyjne i terenowe wyniki badań rezonansów w sieci trakcyjnej. Na podstawie wyników przeprowadzonych symulacji i badań można stwierdzić, że odcinek sieci trakcyjnej już o długości 5 km można traktować jako linię długą. Modelowanie sieci trakcyjnej jako łańcucha czwórników typu n jest dobrą metodą oceny zjawisk zachodzących w sieci trakcyjnej traktowanej jako linia długa. Przedstawiono również wpływ rezonansów na poziom zakłóceń w urządzeniach srk. Rezonanse w sieci trakcyjnej mają wpływ na poziom zakłóceń w obwodach torowych pracujących na częstotliwościach powyżej l kHz. Rezonanse w sieci trakcyjnej powinny być brane pod uwagę przy określaniu dopuszczalnych parametrów zakłóceń dla pojazdów trakcyjnych i obwodów torowych.